25 de febrer 2021

TOTS ELS ANIMALS VIUEN A LA SELVA? COMENÇAM PROJECTE!!!

 HOLA FAMÍLIES! COM JA SEABEU, AQUESTES DARRERES HEM INICAT EL PROJECTE DE TREBALL D'AULA. PER SITUAR-VOS UNA MICA...

QUÈ SÓN ELS PROJECTES DE TREBALL?

ÉS UNA METODOLOGIA QUE ES BASA A OFERIR CANALS QUE PUGUIN AJUDAR ALS INFATS A PENSAR PER ELLS/ES MATEIXOS/ES, A INVESTIGAR, A APRENDRE DELS SEUS ERRORS I DELS SEUS ENCERTS, I DAQUESTA MANERA TAMBÉ A APRENDRE A SER CRÍTICS. AQUESTS PROJECTES TENEN APLICACIÓ EN EL MÓN REAL MÉS ENLLÀ DE LAULA I BUSQUEN CREAR UNA EDUCACIÓ INTERDISCIPLINÀRIA AMB UN SIGNIFICAT.

 AQUESTA METODOLOGIA DE TREBALL AJUDA A LALUMNAT A APRENDRE A APRENDRE, ELS MOTIVA A DESCOBRIR I, EL MÉS IMPORTANT, ACONSEGUEIXEN UN APRENENTATGE SIGNIFICATIU.

 EL MESTRE GUIA ELS INFANTS EN LA SEVA DESCOBERTA. ESTIMULA ALS INFANTS I PROPICIA SITUACIONS DAPRENENTATGE QUE PERMETIN LALUMNE/A AVANÇAR I ENRIQUIR-SE. PROPORCIONA ELS RECURSOS NECESSARIS PERQUÈ SIGUIN ELLS ELS QUE CONSTRUEIXIN DE MANERA AUTÒNOMA ELS SEUS PROPIS CONEIXEMENTS.

 PER QUÈ ÉS IMPORTANT TREBALLAR PER PROJECTES?

1.   FOMENTA L'AUTONOMIA DE LALUMNAT. APRENEN A SER COMPETENTS I RESOLDRE ELS REPTES QUE SELS PLANTEGEN.


2.   ELS INFANTS SÓN ACTIUS EN EL SEU PROCÉS D'APRENENTATGE. SIMPLIQUEN EN EL QUE ESTAN TREBALLANT I SÓN ELLS/ES ELS QUE GUIEN EL SEU PROPI APRENENTATGE.


3.   AFAVOREIX LAPRENENTATGE SIGNIFICATIU. ELS INFANTS VAN ENCAIXANT ELS CONTINGUTS FORMANT UNA XARXA DE CONEIXEMENTS.


4.   L'APRENENTATGE ÉS MOTIVADOR, JA QUE AQUESTA METODOLOGIA DONA LOPORTUNITAT QUE ELLS/ES MATEIXOS/ES ESCULLIN QUÈ VOLEN TREBALLAR I QUÈ ELS INTERESSA. AIXÒ FA QUE TOT EL QUE APRENEN TENGUI UN SIGNIFICAT PER A ELLS/ES


5.   PROPICIA EL TREBALL GLOBALITZAT, JA QUE PERMET ADQUIRIR CONEIXEMENTS DE LES DIFERENTS ÀREES EDUCATIVES.


6.   AFAVOREIX L'APRENENTATGE COOPERATIU. ÉS EN AQUESTES SITUACIONS DAPRENENTATGE ON ELS INFANTS PODEN APRENDRE ELS UNS DELS ALTRES.


7.   PERMET ATENDRE A LA DIVERSITAT QUE ENS TROBAM A LES AULES: FLEXIBILITAT EN EL RITME DE TREBALL, EN LES METODOLOGIES, ELS CONTINGUTS...


8.   AFAVOREIX LA CONFIANÇA I LAUTOESTIMA DELS INFANTS, FENT-LOS SENTIR ORGULLOSOS EN VEURE QUE HAN SUPERAT UN REPTE.


9.   PROPICIA UN AMBIENT DAULA EN EL QUAL ES TREBALLEN ELS VALORS MOLT IMPORTANTS COM EL RESPECTE, LA TOLERÀNCIA, LA SOLIDARITAT I EL TREBALL EN EQUIP.


10. PROFESSORAT I INFANTS TREBALLEN CONJUNTAMENT FORMANT UN EQUIP PER RESOLDRE ELS REPTES QUE SELS VAN PLANTEJANT. MILLOREN CAPACITATS COM LA RESOLUCIÓ DE PROBLEMES I LORGANITZACIÓ DE LES TASQUES.


11. PERMET QUE LALUMNAT CONNECTI AMB LA REALITAT MÉS ENLLÀ DELS LLIBRES DE TEXT O DE LES CLASSES MAGISTRALS. ELS PREPAREN PER A LA VIDA REAL.


12.  LINFANT APRÈN A PENSAR, CERCAR INFORMACIÓ I INVESTIGAR. 


13.POTENCIA HABILITATS SOCIALS COM SABER ESTAR, SABER ESPERAR, SABER ESCOLTAR, SABER DEBATRE, SABER RELACIONAR-SE AMB ELS ALTRES...


14. EXERCITEN EL MÈTODE CIENTÍFIC, JA QUE FAN HIPÒTESIS, LES CONTRASTEN I FINALMENT NEXTREUEN LES CONCLUSIONS.

 EXPLICAT TOT AIXÒ, QUÈ HA PASSAT AQUESTES DARRERES SETMANES A LA CLASSE DELS ELEFANTS?? EN TORNAR DE VACANCES DE NADAL VAM FER UNA CONVERSA ESPONTÀNEA A PARTIR D'UNA AFIRMACIÓ QUE ENS VA FER ISAÍAS: TOTS ELS ANIMALS VIUEN A LA SELVA! ENS VA CRIDAR MOLT L'ATENCIÓ AIXÒ QUE ENS EXPLICAVA EL NOSTRE COMPANY I VAM ENCENTAR UNA CONVERSA MOLT INTERESSANT:

ISAÍAS. NO TODOS LOS ANIMALES VIVEN AQUÍ.

DARIA: VIVEN EN LA SELVA.

PAU: ELS ANIMALS VIVEN EN LA SELVA.

IVAN: YO VIVO EN UNA CASA.

MARTÍ: BENITO ÉS UN GATITO, PERO NO VIVEN ANIMALES.

MARTIN. YO VIVO CON PANCHO QUE ES UN PERRO.

ISAÍAS: NO ES UN ANIMAL. ES UNA MASCOTA.

LAURA: EL GATITO DE MI VECINO SE ESCAPA Y LO VEO, Y SI ES UN ANIMAL.

LAIA: A MI 'AGRADEN ELS AELEFANTS I VIUEN A LA SABANA.

A PARTIR D'AQUESTA CONVERSA VAM ANAR OBSERVANT ELS CONEIXEMENTS PREVIS, QUE ENS SERVEIXEN COM A PUNT DE PARTIDA DEL PROJECTE. LES CONVERSES PERÒ, VAN ANAR SEGUINT I VAM DECIDIR CLASSIFICAR TOTS ELS ANIMALS QUE TENIEM A LA CLASSE DE JUGUETA. EN UN PRINCIPI, TOTS VIVIEN A LA SELVA, FINS QUE VAN SORTIR ELS PEIXOS I ALÍCIA ENS VA EXPLICAR QUE VIUEN A L'AIGUA, PER TANT, JA NO VIUEN TOTS A LA SELVA! A MÉS, TAMBÉ VAN SORTIR LA VACA, EL PORQUET... I ENS VAM ADONAR QUE AQUESTS VIEUN A LA GRANJA. POC A POC, ENS VAN SORTIR TRES HÀBITATS DIFERENTS.

A L'HORA DE COL·LOCAR ALGUNS ANIMALS, PERÒ, VAN SORGIR ALGUNS DUBTES... ON VIU LA GIRAFA? NA LAIA ENS VA EXPLICAR QUE ELLA SABIA UNA CANÇÓ QUE DIU QUE VIUEN A LA SABANA! JA TENIM EL QUART HÀBITAT!

MIRAU QUINA CANÇÓ MÉS XULA! ENS ENCANTA ESCOLTAR-LA A LA CLASSE!


UN ALTRE DIA, OBSRVANT EL MINIMÓN DE L'HIVERN, VAM VEURE QUE TAMBÉ HI HAVIA ALGUNS ANIMALS COM ELS PINGÜINS, ELS OSOS POLARS, LES FOQUES, I QUE AQUESTS NO VIVIEN A CAP DELS LLOCS QUE HAVIEM DIT... VIEUN A UN LLOC ON FA MOLT DE FRED I NEU!! AL POL NORD, AMB EL PARE NOEL! I AIXÍ VAM DESCOBRIR UN ALTRE HÀBITAT! JA EN DUIM CINC!! 

I QUAN JA CRÈIEM QUE ELS TENÍEM TOTS COL·LOCATS, VAN APARÈIXER DOS ANIMALS QUE NO SABÍEM ON COL·LOCAR.. ELS ESQUIROLS I ELS CAMELLS. DELS PRIMERS, SABÍEM QUE VIUEN ALS ARBRES, I DELS SEGONS, QUE VIUEN AMB ELS REIS MAGS. I AQUÍ VAU ENTRAR VOSALTRES! AMB LA VOSTRA AJUDA, VAM ESBRINAR QUE ELS ESQUIROLS VIUEN AL MATEIX LLOC ON VIU EL LLOP DE LA CAPUTXETA: AL BOSC! I QUE ELS CAMELLS VIUEN A UN LLOC ON HI HA MOOOOOLTA ARENA (COM LA PLATJA), PERÒ POQUETA AIGUA, I QUE ES DIU DESERT! PODEM DIR QUE JA HEM ACABAT DE CLASSIFICAR ELS ANIMALS AL SEU HÀBITAT! 




ARA PERÒ, ENS QUEDA MOLTA FEINA PER FER! HEM D'ESBRINAR SI LES NOSTRES HIPÒTESIS SÓN CORRECTES, I APRENDRE MOLTES COSES MÉS!

APROFITO PER AGRAÏR TOT EL MATERIAL QUE ENS HEU PORTAT PER ELS MINIMÓNS!! L'ESTAM CLASSIFICANT PER, MÉS ENDAVANT, APROFITAR-HO! JA US HO CONTAREM!!!


4 comentaris:

  1. Com hem rigut amb la transcripció de sa conversa! 🤣 pagaríem per escoltar-ho en directe! Molt xulo es projecte

    ResponElimina
  2. Ens encanta es projecte! Quines ganes que ens expliqueu més coses 😃👏🏼👏🏼

    ResponElimina
  3. Que xulo!!! I penso com en Javi com deu ser escoltar aquestes converses en directe! Enhorabona per la GRAN feina

    ResponElimina