QUÈ SÓN ELS PROJECTES DE TREBALL?
ÉS UNA METODOLOGIA QUE ES BASA A
OFERIR CANALS QUE PUGUIN AJUDAR ALS INFATS A PENSAR PER
ELLS/ES MATEIXOS/ES, A INVESTIGAR, A APRENDRE DELS SEUS ERRORS I DELS SEUS
ENCERTS, I D’AQUESTA MANERA TAMBÉ A APRENDRE A
SER CRÍTICS. AQUESTS PROJECTES TENEN APLICACIÓ EN EL MÓN REAL MÉS ENLLÀ DE L’AULA I BUSQUEN CREAR UNA EDUCACIÓ
INTERDISCIPLINÀRIA AMB UN SIGNIFICAT.
1.
FOMENTA L'AUTONOMIA DE L’ALUMNAT. APRENEN A SER COMPETENTS I
RESOLDRE ELS REPTES QUE SE’LS PLANTEGEN.
2. ELS
INFANTS SÓN ACTIUS EN EL SEU PROCÉS D'APRENENTATGE. S’IMPLIQUEN EN EL QUE ESTAN TREBALLANT I
SÓN ELLS/ES ELS QUE GUIEN EL SEU PROPI APRENENTATGE.
3. AFAVOREIX L’APRENENTATGE SIGNIFICATIU. ELS INFANTS VAN ENCAIXANT ELS CONTINGUTS FORMANT UNA XARXA DE CONEIXEMENTS.
4. L'APRENENTATGE ÉS MOTIVADOR, JA QUE AQUESTA METODOLOGIA DONA L’OPORTUNITAT QUE ELLS/ES MATEIXOS/ES ESCULLIN
QUÈ VOLEN TREBALLAR I QUÈ ELS INTERESSA. AIXÒ FA QUE TOT EL QUE APRENEN TENGUI UN SIGNIFICAT PER A ELLS/ES
5. PROPICIA EL TREBALL GLOBALITZAT, JA QUE PERMET ADQUIRIR
CONEIXEMENTS DE LES DIFERENTS ÀREES EDUCATIVES.
6. AFAVOREIX L'APRENENTATGE
COOPERATIU. ÉS EN
AQUESTES SITUACIONS D’APRENENTATGE ON ELS INFANTS PODEN APRENDRE ELS UNS
DELS ALTRES.
7. PERMET ATENDRE A LA DIVERSITAT QUE ENS TROBAM A LES AULES: FLEXIBILITAT EN EL RITME DE TREBALL, EN LES METODOLOGIES, ELS CONTINGUTS...
8.
AFAVOREIX LA CONFIANÇA I L’AUTOESTIMA DELS INFANTS, FENT-LOS SENTIR ORGULLOSOS EN VEURE QUE HAN
SUPERAT UN REPTE.
9. PROPICIA
UN AMBIENT D’AULA EN EL QUAL ES TREBALLEN ELS VALORS MOLT IMPORTANTS COM EL RESPECTE, LA TOLERÀNCIA, LA SOLIDARITAT
I EL TREBALL EN EQUIP.
10. PROFESSORAT I INFANTS TREBALLEN CONJUNTAMENT FORMANT UN EQUIP PER RESOLDRE ELS REPTES QUE SE’LS
VAN PLANTEJANT. MILLOREN CAPACITATS COM LA RESOLUCIÓ DE PROBLEMES I L’ORGANITZACIÓ DE LES TASQUES.
11. PERMET QUE L’ALUMNAT CONNECTI AMB LA REALITAT MÉS ENLLÀ DELS LLIBRES DE TEXT O DE LES CLASSES MAGISTRALS. ELS
PREPAREN PER A LA VIDA REAL.
12. L’INFANT APRÈN A PENSAR, CERCAR INFORMACIÓ I INVESTIGAR.
13.POTENCIA HABILITATS SOCIALS COM SABER ESTAR, SABER ESPERAR, SABER ESCOLTAR, SABER DEBATRE, SABER RELACIONAR-SE AMB ELS ALTRES...
14. EXERCITEN EL MÈTODE CIENTÍFIC, JA QUE FAN HIPÒTESIS, LES
CONTRASTEN I FINALMENT N’EXTREUEN LES CONCLUSIONS.
MARTÍ: BENITO ÉS UN GATITO, PERO NO VIVEN ANIMALES.
MARTIN. YO VIVO CON PANCHO QUE ES UN PERRO.
ISAÍAS: NO ES UN ANIMAL. ES UNA MASCOTA.
LAURA: EL GATITO DE MI VECINO SE ESCAPA Y LO VEO, Y SI ES UN ANIMAL.
LAIA: A MI 'AGRADEN ELS AELEFANTS I VIUEN A LA SABANA.
A PARTIR D'AQUESTA CONVERSA VAM ANAR OBSERVANT ELS CONEIXEMENTS PREVIS, QUE ENS SERVEIXEN COM A PUNT DE PARTIDA DEL PROJECTE. LES CONVERSES PERÒ, VAN ANAR SEGUINT I VAM DECIDIR CLASSIFICAR TOTS ELS ANIMALS QUE TENIEM A LA CLASSE DE JUGUETA. EN UN PRINCIPI, TOTS VIVIEN A LA SELVA, FINS QUE VAN SORTIR ELS PEIXOS I ALÍCIA ENS VA EXPLICAR QUE VIUEN A L'AIGUA, PER TANT, JA NO VIUEN TOTS A LA SELVA! A MÉS, TAMBÉ VAN SORTIR LA VACA, EL PORQUET... I ENS VAM ADONAR QUE AQUESTS VIEUN A LA GRANJA. POC A POC, ENS VAN SORTIR TRES HÀBITATS DIFERENTS.
A L'HORA DE COL·LOCAR ALGUNS ANIMALS, PERÒ, VAN SORGIR ALGUNS DUBTES... ON VIU LA GIRAFA? NA LAIA ENS VA EXPLICAR QUE ELLA SABIA UNA CANÇÓ QUE DIU QUE VIUEN A LA SABANA! JA TENIM EL QUART HÀBITAT!
MIRAU QUINA CANÇÓ MÉS XULA! ENS ENCANTA ESCOLTAR-LA A LA CLASSE!
Com hem rigut amb la transcripció de sa conversa! 🤣 pagaríem per escoltar-ho en directe! Molt xulo es projecte
ResponEliminaEns encanta es projecte! Quines ganes que ens expliqueu més coses 😃👏🏼👏🏼
ResponEliminaQue xulo!!! I penso com en Javi com deu ser escoltar aquestes converses en directe! Enhorabona per la GRAN feina
ResponEliminaM'encanta! 😍👏👏
ResponElimina