06 de juny 2021

CONTINUAM AMB LES EMOCIONS...

 BONA NIT FAMÍLIES! 

COM JA SABEU, FA UNES SETMANES VAM COMENÇAR A TREBALLAR LES EMOCIONS A TRAVÉS D'UN CONTE MOLT CONEGUT PER A LA MAJORIA D'INFANTS DE LA CLASSE: "EL MONSTRE DE COLORS". 

DURANT AQUESTS DIES HEM FET DIFERENTS CONVERSES SOBRE COM ENS SENTIM A L'ESCOLA: AL MATÍ QUAN ARRIBAM, DESPRÉS D'UNA SESSIÓ DE PSICO, QUAN HI HA ALGUN CONFLICTE... I INTENTAM POSAR NOM A ALLÒ QUE SENTIM I SI ÉS AGRADABLE O NO. COM VAM COMENÇAR TREBALLANT LA CALMA A TRAVÉS DE LA BOTELLA DE LA CALMA, VA CONTINUAR DONANT EINES PERQUÈ ELS INFANTS APRENGUIN A CALMAR-SE QUAN HO NECESSITEN.

I ÉS QUE, SI PODEM MIRAR UNA BOTELLA PER TRANQUIL·LITZAR-MOS--- HI HA ALTRES SENTITS QUE TAMBÉ ENS PODEN AJUDAR? ÉS CLAR, ESCOLTAR LES ONES DE LA MAR ENS AJUDA MOLT!! I EL NAS? OLORAR? DONCS SI, TAMBÉ ENS AJUDA! ÉS PER AIXÒ QUE A LA CLASSE VAM FER ELS SAQUETS DE LAVANDA I ROMANÍ QUE DESPRÉS ENS VAM EMPORTAR A CASA PERÒ QUE TAMBÉ VAM DEIXAR AL NOSTRE RACÓ DE LA CALMA DE LA CLASSE. 









AMB AQUESTA ACTIVITAT, A MÉS D'INTRODUIR L'AROMATERAPIA I DE RELACIONAR TOTS ELS SENTITS AMB EL NOSTRE ESTAT D'ÀNIM, VAM TREBALLAR LA MOTRICITATA FINA I LA COORDINACIÓ MÀ-ULL ESMICOLANT LES PLANTES I FENTS LES BOSSETES!!
AQUÍ TENIU UN SOROLL DE LA MAR PER SI US VOLEU RELAXAR AMB ELS VOSTRES FILLS/ES!



A PART DE TREBALLAR LA CALMA, HEM POSAT NOM A DUES EMOCIONS MÉS MOLT SIGINIFICATIVES PER ELS INFANTS: L'ALEGRIA I LA TRISTESA. AQUESTA VEGADA HO HEM FET A PARTIR DE DUES OBRES D'ART QUE ENS TRANSMETEN AQUESTES EMOCIONS: 


BAÑO, DE J. SOROYA.

A PARTIR D'AQUESTA OBRA D'ART VAM FER UNA CONVERSA SOBRE QUÈ FEIEN AQUESTS INFANTS? COM ES SENTIEN? PERQUÈ ESTPAVEN AIXÍ? QUE ENS FEIA SENTIR A NOSALTRES COM ELLS? TOTS VAN ARRIBAR A LA CONCLUSIÓ DE QUÈ S'HO ESTAVEN PASSANT MOLT BÉ PERQUÈ JUGAVEN A LA PLATJA I.. SABEU QUÈ? QUAN ELS HI VAM DEMANAR QUÈ ELS FEIA FELIÇOS A ELLS TOTS I TOTES VAN CONTESTAR EL MATEIX: JUGAR!!!! PER TANT, A L'HORA DE RESPONDRE: QUINA CARA ELS HI PODRIEM PINTAR A AQUESTS NENS? HO VAM TENIR CLAR: UNA BONA RIALLA D'ALEGRIA! DESPRÉS, CADA INFANT VA REPRESENTAR A UN FOLI DE COLOR GROC O VERD EL QUÈ ELS FEIA ESTAR ALEGRES. 


TRISTEZA, DE P. MUÑOZ BENÍTEZ.

IGUAL QUE AMB L'ALEGRIA, UN ALTRE DIA VAM PRESENTAR A LA CLASSE AQUEST QUADRE.. QUÈ LI PASSA A AQUESTA NENA? COM ES SENT? PERQUÈ ESTÀ AIXÍ? TAMBÉ HO VAM TENIR CLAR: ESTÀ TRISTA. I TAMBÉ VAN TENIR CLAR EL PERQUÈ ESTAVA TRISTA: S'HAVIA PERDUT I ESTAVA SOLA. A L'HORA DE PARLAR EL QUÈ ENS POSA TRISTS A NOSALTRES VAM TORNAR A COINCIDIR: A LA MAJORIA NO ELS HI AGRADA ESTAR SOLS (TOT I QUE A ALGUNS TAMPOC ELS HI AGRADA QUAN ELS CASTIGEN!) IGUAL COM AMB L'OBRA ANTERIOR, DESPRÉS DE FER DIFERENTS CONVERSES VAM RECREAR A UN PAPER, AQUSTA VEGADA DE COLOR BLAU, ALLÒ QUE FA QUE ESTIGUEM TRISTS.. 

COM PODEU OBSERVAR, LA MAJORAI DE LES EMOCIONS INFANTILS VENEN GENERADES PER COSES SEMBLANTS. MOLTS TENEN LES MATEIXES ALEGRIES I LES MATEIXES PORS, INSEGURETATS... PERÒ AIXÓ NO SIGNIFICA QUE NO ELS HAGEM DE TREBALLAR. NO HI HA UNA EMOCIÓ MÉS VÀLIDA QUE UNA ALTRA, ES TRACTA D'APRENDRE A DIFERENCIAR-LES I CONEIXER-LES PER, POC A POC, CONEIXER-MOS A NOSALTRES MATEIXOS I ACCEPTAR-MOS AMB TOTES ELLES. NOMÉS D'AQUESTA MANERA SEREM MÉS AUTOCRÍTICS, MÉS TOLERANTS A LA FRUSTRACIÓ,... EN DEFINITIVA, MILLORAREM LA NOSTRA AUTOESTIMA!!

DE MOMENT DEIXAM APARCADES LES NOSTRES EMOCIONS DURANT AQUEST CURS, PERÒ JA US ADELANT QUE EL CURS QUE VÉ FAREM TOT UN VIATGE A TRAVÉS DE LES NOSTRES SENSACIONS I EMOCIONS! HI ESTAU CONVIDATS!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada